Opona motocyklowa roku - Ankieta 2019
My pytaliśmy, wy odpowiadaliście – To są Wasze opony motocyklowe roku.
Sezon motocyklowy powoli dobiega końca, a w jego miejsce wielkimi krokami zbliża się złota jesień. Tego lata z całą pewnością pokonałeś dużą liczbę kilometrów, testując różne zestawy opon. Dlatego chcielibyśmy się od Ciebie dowiedzieć, która opona Twoim zdaniem zasługuje na miano motocyklowej opony roku 2019.
Łącznie udział w ankiecie wzięło ok. 3.150 motocyklistów, którzy zagłosowali w poniższych kategoriach.
Obejmując wiele państw wyłoniono następujących zwycięzców:
Zwraca uwagę zależność polegająca na tym, że kraj pochodzenia producenta opony ma wpływ na jej popularność w danym państwie. Dlatego kierowcy jednośladów z Niemiec polecają przeważnie opony marki Continental i Metzeler, podczas gdy motocykliści z Francji są wierni marce Michelin, a włoscy entuzjaści jednośladów oponom Pirelli.
Poniżej znajdziesz przegląd wyników z Niemiec według rodzaju danej opony:
W większości krajów 40 procent wszystkich ankietowanych uznało oponę Pirelli Diablo Superbike za najlepszą oponę wyścigową – 1. miejsce w siedmiu krajach. We Francji, Hiszpanii i Szwecji zwyciężył model Michelin Power Slick Evo.
Tutaj znajdziesz zwycięzcę kategorii Wyścigi: Pirelli Diablo Superbike
W kategorii Racing/Street zwyciężył we wszystkich krajach model Pirelli Diablo Rosso Corsa II. Spoglądając na tę i poprzednią kategorię marka Pirelli zaznacza wyraźnie swoją pozycję w świecie sportu. We Francji najwięcej głosów otrzymała rodzima marka Michelin i jej model Power RS(+). Ponadto marka Michelin zajęła drugie miejsce, zdobywając 32 procent wszystkich głosów.
Tutaj znajdziesz zwycięzcę kategorii Racing/Street: Pirelli Diablo Rosso Corsa II
W tej kategorii widzimy prawdziwie międzynarodowy trend. Zróżnicowane opinie ankietowanych uniemożliwiły jednogłośne wyłonienie faworyta. Ponadto: Michelin Power RS(+) jest w tych czterech krajach najchętniej użytkowaną oponą, również we Francji i Szwajcarii, chociaż część motocyklistów z Niemiec preferuje rodzimą oponę marki Continental. Zdanie zachodnich sąsiadów podzielają również motocykliści z Polski.
Tutaj znajdziesz zwycięzcę kategorii Supersport Street: Dunlop SportSmart MK3
Mimo, że opona Michelin Road 5 zwyciężyła w 6 krajach, w tym we Francji z 42 procentami głosów, to w tej samej kategorii opona ContiRoadAttack 3 zdobyła w Niemczech 36 procent głosów. Michelin z kolei uplasował się na trzecim miejscu tuż za nowo wprowadzonym na rynek modelem firmy Pirelli, Angel GT II.
Tutaj znajdziesz zwycięzcę kategorii Touring: ContiRoadAttack 3
Pierwsze miejsce w tej kategorii dzielą między sobą, porównując wyniki ze wszystkich krajów, opona Metzeler Cruisetec oraz Michelin Commander II, które wygrały plebiscyt w trzech krajach. Z perspektywy marki Metzeler jest to znaczący sukces, ponieważ najnowszy model został wprowadzony na rynek w bardzo krótkim czasie i zdołał uplasować się ex aequo ze znanym już na rynku modelem Commander II.
Tutaj znajdziesz zwycięzcę kategorii Chopper/Cruiser: Metzeler Cruisetec
W kategorii Enduro/Street we wszystkich krajach zauważalna jest tendencja do wybierania nowości. Dlatego w Wielkiej Brytanii tytuł opony roku 2019 zdobyła nowa opona motocyklowa Bridgestone Battlax Adventurcross AX41, która zdobyła 38 procent wszystkich głosów, a także Michelin Anakee Adventure w pięciu krajach. Z kolei w Niemczech i Austrii, zwycięzcą został model opony firmy Continental z rezultatem ponad 20 procent. We Włoszech i w Holandii oponą roku 2019 ponownie wybrano model Pirelli Scorpion Pro.
Tutaj znajdziesz zwycięzcę kategorii Enduro Street: Michelin Anakee Adventure
Szczególnie lubianą oponą w tej kategorii w Niemczech, Austrii i Szwajcarii był model firmy Continental. W Niemczech oponie Heidenau K60 Scout, która była uznawana za outsidera w tej kategorii, udało się zająć wysokie drugie miejsce. Zwycięzcą w tej kategorii uznano we wszystkich krajach oponę Michelin Anakee Wild, która zdobyła 34 procent głosów.
Również w tej kategorii zauważalna jest - chociaż w niewielkim stopniu - tendencja mieszkańców danego kraju do lojalności rodzimej marce. W Niemczech opona Metzeler uplasowała się tuż przed modelem Pirelli Scorpion MX eXTRa X. Pirelli prowadzi także w pięciu innych krajach, między innymi we Włoszech. Również w tej kategorii prowadzi we Francji model marki Michelin, Tracker.
Tutaj znajdziesz zwycięzcę kategorii Roller: Dunlop ScootSmart